Frakt og levering

Fast fraktpris på 79 kr. Alla ordrar över 900 kr levereras fraktfritt inom Sverige.

När du mottagit ett mail från oss med spårningsnummer skickas ditt paket från oss samma eller nästa dag beroende på tid på dygnet. PostNords leveranstid är 2-3 dagar i centrala områden och 3-4 dagar för övriga områden.

Ja, alla våra ordrar är spårbara med PostNord MyPack Collect. Därmed kan du spåra ditt paket hela vägen från vårt lager till ditt närmaste uthämtningsställe.

Du har 14 dagar på dig att hämta ut paketet från ditt uthämtningsställe. Hämtas inte paketet skickas det i retur till vårt lagen. Du får såklart pengarna tillbaka för varorna du har köpt men vi debiterar en avgift på 250 kr för att täcka våra kostnader relaterade till frakt, administration och returhantering.

Det kan finnas flera orsaker till att du inte fått ditt paket. Har du till exempel registrerat fel e-post eller telefonnummer kanske du inte får meddelanden om var paketet befinner sig. Kolla din inbox (även spam-filtret) för att se om du fått några mail från oss. Om du inte mottagit några mail över huvud taget ber vi dig kontakta oss så ska vi försöka hjälpa dig med vad som hänt.

Nej, tyvärr har vi ingen fysisk butik eller lager med besöksadress. Våra jultröjor säljs exklusivt på Jultröjbutiken.se

Returer, byten och reklamationer

Det är enklare än du tror, klicka här så hjälper vi dig. Kom ihåg att det kostar ingenting att byta varor hos oss.

Det är enkelt. Klicka här för mer information.

Misstänker du att du mottagit en felaktig vara ber vi dig vänligen kontakta oss på hej@jultrojbutiken.se. Skriv "Reklamation" följt av ordernummer i ämnesfältet och en kort beskrivning om vad som har gått snett. Bifoga gärna en bild om du har möjlighet. Vi försöker alltid svara inom 24 timmar!

Beställning och orderstatus

Strax efter att vi mottagit din betalning skickas en orderbekräftelse till den e-post du uppgav. Har du inte fått denna (kolla även ditt spam-filter), kontakta oss så hjälper vi dig. Har du angett en felaktig e-postadress så är det viktigt att vi får korrigerat den så att du även får spårningsnummer och meddelanden från PostNord angående ditt paket och när det kan hämtas. Vi skickar såklart även en ny orderbekräftelse!

Om du ännu inte fått ett mail med ditt spårningsnummer så kan vi kanske hinna att göra en ändring innan paketet går ut. Vi kan inte garantera det men skicka ett meddelande till oss, eller ring oss på +47 22 34 34 34 (vardagar 10-15) så ska vi se vad som kan göras. Om du redan har fått ett mail med spårningsnummer kan vi tyvärr inte ändra din beställning. Men tveka inte på att kontakta oss om du har några frågor.

När du har fyllt din kundvagn och klickar på "Gå till kassan" dyker det upp en ruta i höger kolumn där det står "Rabatt". Här fyller du i din kod och trycker på "Använd". Är koden giltig och aktiv så dras rabatten av från priset framför dig.

Om du ännu inte mottagit ett mail med ditt pakets spårningsnummer, kontakta oss så ska vi se om vi kan avbryta din beställning innan paketet skickas ut. Detta är såklart helt kostnadsfritt. Om ditt paket redan skickats ut kan vi tyvärr inte avbryta din beställning och vanliga regler gällande byten och returer gäller.

Betalning

Vi erbjuder Kortbetalning, PayPal och Faktura (Klarna).

Såklart kan du det! Vi erbjuder fakturabetalning med Klarnas fakturasystem. Mer information om detta hittar du i kassan när du är redo att betala.

Så fort vi har mottagit och behandlat din retur får du ett mail från oss. Har du betalat med kort så är pengarna tillbaka på kontot inom 10 arbetsdagar. Har du betalat med PayPal är pengarna inne på ditt PayPal-konto inom 1-2 dagar.